HP LaserJet Pro 100 M175nw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP LaserJet Pro 100 M175nw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Daneman 17-01-2015
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Denk 6 maanden in bezit. Ben behoorlijk tevreden. kleuren printen kan wel duur zijn. Maar ik zet kleuren heel vaak uit.

Daneman 29-09-2014
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Ben nog steeds tevreden. Voor niet intensief gebruik, kan ik hem van harte aanbevelen. Met koeling geen probleem, lucht kan bij m'n printer goed rondom.

upatamby 01-07-2014
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Na een aantal maanden wil ik het volgende aan mijn review toevoegen:
Over de afdrukkwaliteit ben ik iets minder tevreden doordat ik een paar keer een afdruk heb gehad met onverklaarbare vegen erin. Bij de vervangende printer (zie hierna) heeft zich dit probleem nog niet voorgedaan.
Voor duurzaamheid geef ik nu een 5. De scanner heeft het begeven. HP heeft me een nieuwe (refurbished) printer gestuurd. Voordat ik die aan de praat had (de WiFi weigerde dienst) was ik 23 euro aan belkosten verder. HP weigert die kosten te vergoeden, dus voor service zou ik een 2 willen geven.
Maar de printer werkt nu wel naar behoren, al is hij nog steeds net zo traag als het eerste exemplaar.

Edith1502 14-05-2014
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

ook hier snel oververhit. een eeuwigheid in de afkoelmodus. Een serieuze fout van HP. Om deze reden stuur ik 'm ook retour.

Niet automatisch dubbelzijdig kunnen printen vind ik ook echt een minpunt.

Verder wel een mooi en snel apparaat!

Daneman 17-04-2014
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Sinds enkele dagen in bezit; eerste indruk is prima, geen fax. maar is niet meer nodig. Met scannen en de scansoftware dik tevreden. Als je gemiddeld enkele pagina's per dag print, perfekte keus volgens mij.

upatamby 13-03-2014

+ Licht en klein.

– Verpakt in kruimelend piepschuim; niet meer van deze tijd.

– Tekeningetjes die zouden moeten verduidelijken hoe je de transportbeveiliging (plakband en zo) moet verwijderen zijn veel te klein en cryptisch.

– Bij het installeren van de software vraagt HP toestemming om je internetverbinding te gebruiken voor het verzenden van gegevens en om je 'relevante voordelen' te bieden. Verder verwijzen ze naar hun online privacy verklaring. Deze is onleesbaar en bevat bovendien tal van verwijzingen naar overeenkomsten tussen o.a. de EU en de VS, kortom, ik ben er niet van overtuigd dat elke scan en print NIET bij de NSA terechtkomt.

+ Installatie loopt heel eenvoudig via de usb-kabel. Geen cd nodig.

– Na de eerste 4 blaadjes en 15 minuten pauze gaat het ding staan kalibreren. Dat blijft hij geregeld doen en dat maakt de printer er niet sneller op. Dit gedrag blijkt instelbaar te zijn, maar nergens wordt uitgelegd wat de consequenties zijn als je de instellingen wijzigt. Ik heb het nu zo ingesteld dat hij veel minder vaak kalibreert, maar het opstarten van de printer duurt nu wel 70 seconden.

– Geen uitleg over het gebruik van de meegeleverde cd's.

+ Mooie web-interface, maar...
- help ontbreekt. Wat betekent bv “Gebrksgeg. opsl.: Op voorraad / Geen voorraad”?

– Je wordt gepushed om software te installeren die je aanzet tot het kopen van originele (peperdure!) toners.

– Helderheid en contrast van het display is vrij matig en niet instelbaar.

– Afdrukken in kleur gaat erg traag

+ Kwaliteit van kleurenafdrukken is erg mooi

+ zeer bruikbaar OCR-pakket (Readiris) wordt meegeleverd. Alleen is de documentatie en help bij Readiris nogal summier. Het minste wat HP had kunnen doen is aangeven hoe je de scanner moet configureren, want met de defaultwaardes werkt Readiris gebrekkig.
Tip:
Kies in Readiris bij het instellen van de scanner:
Scannermodel... “HP (user interface)”
Configureren... “HP LJ100 M175 Scan TWAIN 1.0 (32-32)”

+ Ik heb inmiddels een hoop oude documenten gescand en digitaal opgeslagen. Dit werkte erg fijn (zodra je de software eenmaal door hebt). De automatische documentdoorvoer werkte probleemloos (op wat gekreun na) en het scannen ging redelijk snel.

–– Bij het eerste intensieve gebruik liep ik direct tegen het grootste minpunt van deze printer aan:
Wat print dit ding v e r s c h r i k k e l i j k langzaam. Hij haalt in zwart-wit nog geen 3 pagina's per minuut. Ik vroeg me af of dit misschien met een trage wifi-verbinding te maken zou kunnen hebben, maar het scannen van diezelfde pagina's gaat wel snel, dus dat lijkt me niet de reden. Ik heb ook nog eens getest met een netwerkkabel: net zo traag.
En als je een tijdje aan het printen bent dan wordt het nog erger: dan springt de printer om de paar bladzijdes in de afkoelmodus en staat dan telkens doodleuk een paar minuten niets te doen. Het afdrukken van 34 pagina's kostte me zojuist maar liefst 30 minuten! Let wel: de printer staat op een normale plek bij kamertemperatuur, geen zonlicht of andere warmtebron in de buurt. Dit lijkt me een serieuze ontwerpfout van HP. Dit apparaat is daarmee absoluut ongeschikt voor kantoorgebruik of voor de zwaardere thuisgebruiker.
Deze traagheid is de reden dat ik voor gebruiksgemak een 3 geef.

– na een paar weken gebruik hoor ik steeds meer gekreun van de papierdoorvoer (zowel documentfeeder als papierbak). Geen idee of dat kwaad kan, maar ik durf daardoor voor duurzaamheid niet meer dan een 6 te geven.

Frank_ned_ 26-04-2014

Ik vraag me werkelijk af of je de printer wel goed geïnstalleerd hebt, of dat je de juiste printer hebt. Ik ken drie mensen die hetzelfde apparaat als jij hebt en die herkennen zich absoluut in jouw negatieve punten. (kruimelend piepschuim? traag? gekreun? gepushed om software te kopen? meegeleverde cd's? - er zit er maar 1 bij!)

upatamby 27-04-2014

@Frank_ned_
Ik stel voor dat je, in plaats van de mening van kennissen, hier je eigen ervaringen weergeeft - voor zover je die tenminste hebt. Bovendien staat het jouw kennissen natuurlijk vrij om zelf ook een review te plaatsen.

En wat die cd's betreft: het zijn er toch echt 3: eentje voor Windows, eentje voor Mac, en eentje voor de OCR-software.

Frank_ned_ 27-04-2014

Wat betreft de cd's heb je misschien wel gelijk, maar 3 zwart/wit pagina's per minuut is echt niet waar tenzij je iets fout doet. En 34 pagina's in 30 minuten is geen ontwerp fout van HP omdat het niet waar is. Denk je nou werkelijk dat HP nog 1 printer zou verkopen met deze specificaties. Tip: laat eens een ict-professional je printer instaleren omdat er echt iets niet klopt.
Review bij deze:
Na hele vele inkjet en laserprinters geïnstalleerd te hebben is het een verademing om de HP LaserJet Pro 100 Color MFP M175nw te installeren. In werkelijk 5 minuutjes is alles geïnstalleerd inclusief scannersoftware. Geen bloatware, geen extra reclame, geen onnodige programma's.
De 3 printers die ik geïnstalleerd heb (en 1 zelf in bezit) waren netjes verpakt en opgesloten met 2 piepschuim helften. Beschrijving erbij was super duidelijk en er kan niets misgaan. Net zoals het verwijderen van de plakband; kan echt maar op één manier. Als netwerkprinter kun je de software de printer zelf laten zoeken maar je kunt ook het vast ingestelde IP-adres opgegeven.
Software geïnstalleerd op Windows XP, Windows 7, Windows 8 en 8.1, alles verloopt vlekkeloos. Na een half jaar printer in gebruik te hebben loopt de printer nog even soepel als in het begin en veel mee geprint.
Ik kan deze printer dus iedereen aanraden en zeker voor deze prijs.

upatamby 20-06-2014

Inmiddels wil ik mijn beoordeling voor duurzaamheid bijstellen naar 5. De automatische documentfeeder hield ermee op. Onder garantie heeft HP mijn printer omgeruild voor een refurbished apparaat. Volgens mij heb je gedurende de eerste 6 maanden van de garantieperiode recht op een NIEUW apparaat, maar goed, het vervangende apparaat zag er vlekkeloos uit dus ik heb dat maar geaccepteerd. Ronduit schandalig vond ik het dat ze de toners uit het oude apparaat gewoon los in de doos hadden gegooid zonder enige vorm van bescherming.
Vervolgens probeerde ik de 'nieuwe' printer te installeren. Ik kreeg de WiFi-verbinding met geen mogelijkheid aan de praat. Bij de oude printer was er geen enkel probleem. Uiteindelijk heeft een vriendelijke mevrouw van HP support de printer aan de praat gekregen, maar daar had ze wel 1 uur en 40 minuten voor nodig met talloze install en uninstall acties. Aan telefoonkosten heeft me dat een kleine 20 euro gekost!!! Hoezo gratis reparatie of vervanging tijdens de garantieperiode?
Inmiddels functioneert de printer weer als vanouds: traag, maar voor kleine printopdrachten voldoet hij prima.

bkdirks 19-12-2013
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Prachtige scherpe prints. Wel eindeloos geklungeld om apparaat op het draadloos netwerk te installeren. Probleemoplosser op internet was onbegrijpelijk.

Tegenvaller dat printer geleverd wordt met halflege cartridge. Nieuwe cartridge erg prijzig.

Regine38 26-03-2014

Nieuwe en originele cartridges zijn altijd heel prijzig.
Bij 123inkt.nl zijn de originele cartridges goedkoper dan elders en de re-build cartridges van het eigen merk zijn stukken goedkoper en worden geleverd met 'normale' garantievoorwaarden.
Voor deze printer ben je bij hen 125 euro kwijt voor een pakket met alle kleuren. Een nieuwe drum kost 47,50.

ajz 19-09-2012
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

Na een tijd geworsteld te hebben met een inktjet mf deze HP gekocht. Geen problemen meer, zuiver printen, prima kopieren, comfortabel scannen. Voor regelmatig gebruik in kleine hoeveelheden een prima apparaat. Durf het iedereen aan te bevelen.

g.hoek 19-03-2012
Geschreven voor: HP LaserJet Pro 100 M175nw

mooie kleuren laser met veel mogelijkheden
Toners zijn geleverd met halve vulling wat tegen valt

Nieuwe en orginele toners zijn wel duur maar prints zijn loep zuiver

Ben er zeer blij mee pro look prints

Geerth